代孕|代孕网|代孕|北京代孕|深圳代孕|代孕

Vedbæk Bådelaugs ordinære generalforsamling 2018…

…afholdes tirsdag d.10. april, kl 19.30 på Vedbæk skole – reserver datoen !

Efter generalforsamlingen vil vi kunne høre en spædende beretning af Ingeborg Gayle Nielsen : Med vikingeskibet Skjoldungen i Sydvestgrønland

I sommeren 2016 sejlede vikingeskibet Skjoldungen små 500 sm eller 900 km i Nordboernes kølvand langs Grønlands sydvestkyst.
Formålet med turen var at sejle i en mindre råsejlsbåd i og mellem de områder, hvor Nordboerne havde levet i Grønland. Derfor gik ruten fra det Østerbygd ved Nanortalik i syd til Vesterbygd ved godthåbsfjorden og Nuuk i Nord. Skjoldungen er en rekonstruktion af Skuldelev vrag nr. 6. Træet i originalen stammer fra Vestnorge og derfor kan det formodes, at det har været småbåde af samme type Nordboerne har anvendt til fjordsejlads og –fiskeri. Turens besætning, som også har stået for planlægning og forberedelser, bestod af 8 frivillige fra vikingeskibsmuseets forskellige bådelaug – 2 kvinder og 6 mænd i alderen 18 -60 år.
Foto: John Rasmussen, Narsaq Foto